I ukedagene blir det lite tid til baking (og jeg som liker det så godt…), men når helga kommer bruker jeg gjerne en formiddag på å bake litt. Det har jeg gjort i dag også, og i dag ble det gulrotkake. 

Jeg var litt spent, fordi forrige gang skulle jeg ha den med i menigheten hvor vi går og det gikk IKKE så bra. Første gang jeg lagde den glemte jeg å ha gulrot i den…litt av en gulrotkake, om en i det hele tatt kunne kalle den for kake; tørr og ikke så veldig god. Jeg begynte på en ny en, men den hevde seg så mye og falt til slutt ned i midten. Jeg måtte skjære av sidene, og heldigvis hadde jeg mye krem til å ha på toppen.

Så i dag når vi skulle «bare» ha den selv – PERFECT!!! 

Hvordan kan det ha seg at når du lager noe du skal gi bort, så blir det aldri sånn du ønsker?!? Men når du lager til deg selv, DA blir det bra?!?!

  1. Oppskrift:

  2. 4egg
  3. 3dl sukker
  4. 3dl hvetemel
  5. 1-2ts bakepulver
  6. 1ts natron
  7. 2ts kanel
  8. 1ts vaniljesukker
  9. 1 1/2 dl soyaolje
  10. 5dl gulrot

Kaken stekes på 190grader i ca.50min.

Glasur:

200gr.philadelfia ost

1ts vaniljesukker

100gr margarin

200gr melis