Det har blitt lite strikking i det siste, og dermed lite blogging også. En god grunn har jeg da; jenta vår bestemte seg å komme litt tidligere enn hva hun egentlig skulle (næmere bestemt nesten 6uker før), og de siste ukene har jeg tilbrakt på sykehuset sammen med henne.

Endelig er vi hjemme igjen, og det er så herlig. Vi storkoser oss, og er helt forelsket i den lille prinsessa vår.

Jeg har strikket  litt på sykehuset, men har ikke fått så gode resultat:

Jeg begynte på ei monsterbukse til min 4år gamle nevø. Med litt feil beregning kan jeg nesten dra buksa over rumpa selv. Buksa må naturligvis rekkes opp, og jeg må begynne på nytt.

For en tid siden fant jeg en oppskrift på en babykjole som jeg syntes var så fin (det var faktisk en gammel oppskrift, og mamma fortalte hun hadde strikket samme til meg). Kjolen tenkte jeg kunne være fin å ha i juletider, og begynte å strikke i minste størrelse. Etter å ha strikket ei stund ser jeg at denne kjolen vil absolutt ikke passe til jul, da må det i hvertfall bli til neste jul. Den er ganske så stor den også.

Jeg er fullt klar over at jeg strikker litt løst, men dette er jo helt håpløst. Hva galt jeg har gjort vet jeg ikke, men det hele har gjort at jeg har lagt strikkinga litt til sides (kanskje jenta vår også har gjort noe med det å gjøre…)

Nå håper jeg bare strikkedilla kommer snart over meg igjen, og at med litt bedre beregninger blir jeg ferdig med diverse julegaver i god tid.