Da vi var små strikket og sydde mamma mesteparten av klærne til meg og broren min, og noe av det har hun tatt vare på.

Jeg har funnet frem mine babyklær, og har gått over hva som kan brukes. Noe av det trenger nye bånd eller strikker, men det meste er ganske så fint. Litt gøy å kle prinsessa vår i klær som jeg selv har hatt. 

I dag  har jeg satt nye bånd i dette bomullssettet:

 

 

I tillegg har jeg gjort ferdig ei selebukse jeg strikket for LENGE siden. Ærlig talt trodde jeg den var ferdig, og da jeg skulle kle Tomine i den en dag oppdaget jeg at sidene ikke var sydd sammen. Den ene sokkene manglet også snorer, og jeg fikk endelig satt inn snor til den.

Tomine er utrolig heldig – hun har arvet masse fra sine søskenbarn, og tante Linda har komt flere ganske med gaver. En  dag kom hun med ei bukse som hun har strikket. Den manglet knapper, men jeg sa det var unødvendig å kjøpe knapper når jeg har liggende ett lager av knapper som mamma har samlet opp. Nå har buksa fått knapper og er kalr til å brukes.

Oppskrift fra Garnstudio

Garn: Drops Alpakka

 

Jeg tror Linda har strikket fra en garnstudio/Drops-oppskrift og har brukt et merino-ull garn som også er fra Drops.