Gulrotmuffins med ostekremglasur

Etter å ha blitt inspirert av ei venninne fant jeg ut at jeg skulle bake i dag, og resultatet ble disse gulrotmuffinsene.

Oppskrifta fant jeg i et matblad (et slikt gratis som de deler ut på diverse butikker), men flere av ingrediensene hadde jeg ikke (bla. eple, yoghurt og appelsin). Jeg brukte i stedet for yoghurt litt melk og utelot eple og appelsin.

Og selv om det ikke ble etter oppskrifta, synes jeg de ble ganske så gode.

Oppskrift:

2egg

1 1/2 dl sukker

1 eple, revet

1 gulrot, revet

2 ss ingefær

2 dl yoghurt

3ss olje

4dl mel

2ts bakepulver

1ts kanel

1/2 ts salt

Krem/glasur:

100gr kremost

60gr smør

1 vaniljestang (frøene)

1 appelsin (revet skall og saft)

250gr melis

Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha i eple, gulrot, ingefær, yoghurt og olje. Bland i det tørre.

Fordel i muffinsformer og stek på 225grader i ca 15min.

Ost, smør, vanilje og appelsin røres sammen og bland i melisen.