Den vesle jenta vår vokser som bare det, og alle de gode varme strikkesokkene som var så store er nå små. Jeg har tenkt ei stund på at det er på tide å strikke noen nye til henne, og for en tid tilbake fikk jeg en oppskrift på disse heklede tennisskoene som ligner på Converse sine. Jeg syntes de var så kule, og fant ut jeg ville prøve meg på disse.

Etter å ha prøvd meg litt frem (tre-fire sko er blitt heklet og tatt opp igjen), ble jeg endelig forsåvidt fornøyd. Jeg har brukt litt av oppskriften som MidtboSy har laget og sett litt på bilder fra Ravelry

Skoene var lette å hekle og det gikk ganske kjapt å lage dem når en først var i gang. Jeg har allerde begynt på ett par til, og det blir nok laget flere med tiden. Alt garn er restegarn, så det er en god mulighet å få brukt noe av alt garnet som har en tendens til å bli liggende. 

Skoene passet og er allerde tatt i bruk.