Det er gøy med nye utfordringer,store som små.I hvertfall når det er snakk om strikking og hekling.

For en stund tilbake fikk jeg en sms med bilde av et strikket sykkeltrekk. Iris, ei vennine som bor i Kina hadde sett dette på en sykkel og syntes det var så kult. Om hun hintet at hun ville ha et slikt et da, så skjønte ikke jeg det…Men i går fikk jeg mail med direkte forespørsel om jeg ikke kunne lage et slikt til henne.

Jeg fant noen få ideer her på nettet, men de fleste var heklet.  Trekket ble derfor heklet i Cortina Exclusive i fargene lysrosa og svart. Jeg måtte flere ganger ut for å prøve det på sykkelen i garasjen, og alikevel ble litt stort. Jeg satte i et strikk slik at det kan trekkes sammen under sete og ikke blir så posete.

Trekket har allerede blitt godkjent av eieren (som forresten også har en lyserosa sykkel), og blir nok sendt avgårde til Kina over helgen.

Du kan forresten lese om livet til Iris i Kina på bloggen hennes her