Det er ikke så ofte jeg syr. Det er ikke lysten det står på, lista på hva jeg har lyst å lage er lang og symaskinen står alltid fremme. Så når alt tilsier at det bare er til å sy, hvorfor gjør jeg det ikke…ikke vet jeg…latskap kanskje?!?

Jeg er heller ikke så «dreven» på symaskinen – men synes det er gøy å prøve meg litt, og ekstra gøy er det når jeg føler jeg får det til. Mamma har lært og forklart meg litt oppover årene, og jeg kan huske jeg var ganske stolt over meg selv da jeg hadde sydd ei bukse (så klart med MASSE hjelp og rettledning fra mamma) til første skoledag i 6.klasse. Hjemme hos mamma og pappa ligger det også en hjemmesydd teddybjørn med altfor stort hode i forhold til kroppen som jeg sydde i håndarbeidstimene på ungdomsskolen.

I dag har jeg sydd litt; to små hjerter i lyseblått, som jeg allerde har hengt opp på kjøkken, og en pose.

På bloggen til Timotei fant jeg en veiledning på hvordan jeg kunne lage noen poser. Kjempe grei veiledning med gode forklaringer og bilder. Jeg lagde en pose uten lomme, og syntes den ble litt kjedelig. Jeg gravde i knappene mine som jeg har «arvet» fra farmor (så mange fine og gamle knapper), og fant noen jeg syntes jeg kunne pynte posen med.