Lenge har jeg sett på denne jakka og hatt lyst til å strikke den. Jeg må innrømme, helt ærlig, at jeg ikke så uglene i mønsteret med det samme. Jeg har sett på jakka og trodd det bare var en form for noen fletter. 

En av garnbutikkene i området hadde oppgjørsssalg, og jeg kjøpte endelig garn til å få strikket jakka.

 Mønsteret er fra SandensGarn Mix barn 0910 (Veldig mye fint i dette hefte). Jakka strikka jeg i str.6mndr, og kunne absolutt ikke vært mindre – den passa akkurat.

Jeg har også strikket lue til. Størrelsene var litt «dumme» i forhold til hodestørrelsen på jenta som skulle bruke den, så jeg strikket med litt tynnere pinner enn hva det stod i oppskrifta. Da ble lua ganske så bra. Jeg droppet også snørene som skulle strikkes nederst på klaffene.

Jeg har forretsen handlet strikkepinner på Ebay – det var ei vennine som tipset meg. Over 30 bambuspinner (både settpinner og rundpinner) til under 150kr.