En stund nå har jeg hatt lyst til å prøve å sy smekker. Jeg har funnet så mange fine hjemmelagede rundt om på blogger jeg har besøkt. Ikke har det sett så vanskelig ut å lage, og med ei lita jente som slever (sigler) ganske så mye, er smekker absolutt en bruksting her hos oss.

I dag fikk jeg endelig prøvd meg litt, og fikk lagd tre stykker:

Jeg lagde mønster etter en smekke vi hadde her hjemme. Stoffene jeg har brukt er diverse gamle stoffbiter jeg har fått av mamma – noen av dem er nok mellom 20-30år. Jeg fant fort ut at å sy knapphull ikke var så enkelt som jeg trodde. Det ble ikke slik som jeg ville og absolutt ikke noe fint. Så på den siste smekka satte jeg heller i trykkknapper.

I tillegg er det blitt produsert noe småplukk de siste dagene:

Et par lilla baby»converse»

Heklet i Østlandsgarn og Smart

Et pannebånd med fleece-fòr (også lilla).

 Strikket i Alfa-garn fra SandnesGarn.