I håp om at sommeren kommer om ikke så altfor lenge (det går jo an å håpe) har jeg strikket et lite sommersett til Tomine. Dessverre hadde jeg ikke nok garn til hele settet (garnet ble kjøpt på salg), så det ble bare kortbukse og lue i denne omgangen. Men med en fin lys (les; rosa) topp/bluse til blir det et kjempe skjønt antrekk.

Garnet jeg har brukt heter Eco Cotton (fra Schachenmayr ?). I utgangspunktet liker jeg ikke å strikke med bomullsgarn, mest fordi jeg ikke synes jeg får det så fint. Men dette garnet var utrolig godt å strikke med – kan absolutt anbefale det.

Jeg har ett til av det fine brune som jeg har strikket i og 3 til i hvitt. Så nå lurer jeg på hva det kan bli av dem. Noen som har noen gode ideer???

Mønsteret er fra DaleGarn Baby Nr.237 – utrolig mye fint i dette heftet.

Som dere kanskje har sett blir det for det meste strikking til baby/barn hos meg, og det er to (gode?) grunner til det:

1) vi har ei flott lita jente som det er så gøy å strikke til

2) en ser resultat av det en lager ganske snart, og det tar ikke så lang tid å lage. Tålmodig? Ikke så veldig…

Men jeg har et større prosjekt på gang – eller jeg har ihvertfall skaffet oppskrift og mål. Gjenstår bare å få kjøpt garnet…:/