Det har vært en for så vidt stille og rolig 17.mai-feiring for vår del, selv om dagen begynte med å løpe ut dørene for å nå barnetoget.

For min del er barnetoget det viktigste man må få med seg på 17.mai. Dette året var den eldste niesa mi rosaruss, så det var jo litt ekstra stas også. Hun var så søt der hun gikk i de rosa russeklærne sine.

Jeg er så glad i bunaden min, og bruker den vanligvis hver 17.mai. Men det ble ikke bunad på meg i år. Tanken på gulp og slever/slikkel over hele bunaden og ei lita som skulle dra i alle søljene, fikk meg til å kle meg i noe annet i stedet. Men en stund kjente jeg at jeg angret at jeg ikke hadde kledd meg i bunaden. Det var kaldt og jeg frøs. Det kom også noen dråper regn, men heldigvis ble det ikke mer.

Etter barnetoget var vi hos mamma, fikk varmen i oss og spiste lapskaus, is, sjokolade og kake. Planen var å kjøre tilbake til skolen, hvor det skulle være litt forskjellig opplegg, men i stedet slappet vi av hos mamma, besøkte mormor og morfar og kjørte tidlig hjem.