Mottakerne av disse to julegavene leser ikke bloggen min, så jeg tror jeg trygt kan vise frem disse to gavene.

Da vi var i Romania i september kjøpte jeg noen julegaver til tantebarna mine, men tenkte jeg skulle strikke noe ekstra i tillegg. Jeg spurte den eldste niesa mi (6år) hva hun ønsket seg til jul sa hun at hun ville ha votter, og de skulle være svarte. Så tante Marte har strikket svarte votter til henne, og da «måtte nesten» lillebroren (5år) også få:

Oppskrifta fant jeg hos Mirrevirre (Staffvotter), og har bare strikket dem litt mindre enn hva som stod i oppskrifta.

Garn: Freestyle (Dalegarn)

Pinnenr: 5

Oppskrift på disse vottene fant jeg i et Gjestal hefte (No.171). I oppskrifta var de bare i to farger, men jeg valgte heller å strikke striper.

Garn: Topp’t tå (Gjestal)

Pinnenr: 6 og 6 1/2

Btw: jeg har lagt ut enda et par «Baby-Converse» for salg her.