Før jul i fjor kjøpte jeg boka «Julekuler» av Arne og Carlos, og hadde STORE planer om å strikke flere kuler herfra. Men pga mange  julegaver som skulle strikkes/hekles kom jeg aldri så langt at jeg fikk strikket noen.

Det blir ikke så mange hjemmelagede julegaver i år, mest pga jeg er redd å ikke fullføre i tide. Men noen smågaver er det jo blitt da. Dette har jo gjort at jeg har fått tid til å strikke litt andre ting, bla noen av julekulene til Arne og Carlos.  Jeg har strikket tre røde og hvite av div. restegarn jeg hadde, og fyllt dem med noe vatt jeg fikk av mamma. Disse kulene har jeg hengt opp i trappevinduet, men ser at for å få «likevekt» i vinduet må jeg nok strikke en kule til.

Mønster nr.18 («Kross og Kringle versjon 2»), nr. 4 («Nysnø») og nr.32 («Hjerterom»).

Jeg har også laget ei kule i lilla og hvit til svigerinna mi, Linda. På hennes kule ble det mønster nr.34 («Engel»), ettersom hun veldig glad i engler og lilla.  Den fikk jeg dessverre ikke tatt bilde av før hun fikk den med seg hjem.

I går fikk jeg nye strikkesokker. Jeg bruker mye strikkesokker hjemme, men synes ofte de er for tjukke å ha i sko og støvler – så nå har mormor strikket i litt tynnere garn til meg (tror det er i Fabel fra Drops hun har strikket), og disse er perfekte! Elsker dem!