Som mange andre strikkere har jeg også strikket Aviatrix baby hat.  

Oppskrifta har jeg hatt liggende ei stund, men pga at den er på engelsk har jeg utsatt å begynne på den. Jeg har aldri før strikket etter engelsk oppskrift og syns det har vært litt skummelt å prøve meg.

Men det er en første gang for alt, ikke sant?!?

Med oversettelse fra engelsk til norsk herfra, klarte jeg å komme meg for så vidt gjennom hele oppskrifta. Litt problemer med noen av «overgangene», når en skal snu midt i arbeidet, men ellers gikk det fint. Det er ikke så skummelt å lese engelske oppskrifter lengre i allefall…

Strikket i noe rester av lysblå babyull

Jeg ble ikke særlig fornøyd med den første lua, og satte i gang med lue nr.2. Denne gangen strikket jeg med garnet Fabel fra Drops, som er ganske spettete/spraglete. Denne lua ble mye bedre; jeg fikk bedre til overgangene, og siden fargene varierer slik i garnet ble også overgangene gjemt litt. Jeg hadde litt garn igjen og strikket ett par sokker til.

Dette settet havnet i gave-eska