Det har vært lite tid til strikking i det siste, og derfor lite blogging også. Vi har «flyttet», og det har skjedd en god del forandringer hos oss.

Som jeg har skrevet før er min kjære fra Romania, og vi har rett og slett forflyttet oss sørøst over til Romania. Vi har vært her en måned nå, og skal være her fram til juli. Her jobber vi frivillig for en kirke/menighet som driver et arbeid blant sigøynere og fattige. Det er utrolig spennende og vi koser oss veldig.

Dagene går fort, og nesten hver dag har vi noe på agendaen – derfor lite tid til å sette seg ned for å strikke.

Jeg har fått strikket ferdig ett par «votter» til min mann som jeg begynte på før vi reiste. Det er ikke mye som er blitt laget til ham, så det var absolutt på tide at han fikk noe også. Og nå som jeg først kom igang med å strikke til han, fant jeg ut at jeg kunne kanskje  å ta frem Marius-vesten som jeg begynte på til han for en god stund siden. Den ble ALTFOR stor til han, og ble lagt til sides i frustrasjon. Det har fristet fint lite å rekke opp alt og begynne på nytt. Nå har jeg fått rekt den opp, og er i gang igjen – denne gangen to størreslser mindre. Håper bare den ikke blir for liten nå da….

Vottene er strikket i restegarn fra Silja (SparKjøp)

Her snør det i ett sett, og det ser ikke ut som det skal stoppe med det første. Slik ser det ut fra soveromsvinduet vårt:

Det er ikke så galt hvor vi er, men i andre deler av landet er folk innesnødd og isolert. Militæret har kjørt inn hjelpesendinger med mat og drikke i flere landsbyer. Mange er uten strøm, veier er stengte og over 60 personer har omkommet pga kulden.