Det går dårlig med strikkinga mi her i Romania, MEN jeg har fått meg til å hekle to par baby-Converse.

Det ene paret var til ett vennepar som giftet seg i helga, og Conversene ble gitt torsdag i forrige uka da vi hadde «utdrikkningsparty» for dem. Det andre paret ble gitt til ett annet vennepar som snart flytter til Argentina, og ble gitt som en «avskjedsgave».

Jeg var på en av de få (og utrolig små) garnbutikkene og fant garn. Dessverre ikke så mye garn å velge mellom, og sikkert halvparten er 100% akryl. Jeg fant noe nydelig merino-ull, men selvsagt var det ikke fargene som jeg ville ha. Til slutt ente jeg opp med et tyrkisk garn som består av ull og akryl (ca. 50/50). Det var litt tykkere enn hva jeg vanligvis bruker til Conversene, men jeg synes ikke det ble så galt alikevel. Garnet var forsåvidt helt greit å «jobbe» med, og jeg har enda mye igjen av det (100 grams nøster). Hva det skal brukes til vet jeg ikke helt enda…

 

Garnet er som nevnt tyrkisk og heter «Classic ALIZE Lanagold», og jeg har brukt heklenål nr.4.

Vi har det fremdeles VELDIG fint her i Romania – og vi STORTRIVES!!!! Dagene fyker avgårde, enten sammen med barna/ungdommene som vi jobber med eller med familie og venner. Det er fremdeles litt kaldt, men vi har sol så og si hver dag (DEILIG!). All snøen har nesten smeltet helt bort, og våren er absolutt på vei.

 

Bilder tatt en lørdag på tur i en av byens parker. Nydelig vær, men som dere ser var det forsatt en del snø.