Jeg begynte på denne Marius-vesten i september. Da jeg var nesten klar for å felle til armhull fant jeg ut den var jo altfor stor til min mann, OG jeg strikket str.S. Jeg ble så lei at jeg la den fra meg, og nå i januar kom jeg endelig i gang igjen. Det har ikke vært så utrolig mye tid til strikking, men nå har jeg i hvertfall fått fullført den.

Mønsteret ble strikket frem og tilbake, noe som absolutt ikke er noe gøy og er egentlig  forferdelig tungvint (synes jeg da). Til å begynne ble det nok strikket litt for stramt, og det kan nok merkes på ryggen.

Endelig ferdig, prøvde min mann vesten for å se hvordan den passet – da var den litt for kort, så skulderene måtte tas opp igjen og strikkes litt lengre. Så var det klart for å få strikke arm- og hals kantene. Halskanten gikk greit,men jeg stikket armekantene, tok dem opp igjen, strikket dem på ny, tok opp igjen og strikket enda en gang…*ARGH*

Jaja, jeg ble ihvertfall til slutt ferdig, og både jeg og min mann som skal bruke den ble fornøyd med resultatet. Vesten ble tatt i bruk med en gang, men er nå blitt lagt bort for våren/sommeren – litt for varmt å bruke ullklær her nå…

Vesten er strikket i Sisu (SandnesGarn) på pinne 2,5 og 3